Veterinærene i Sømna og Bindal søker kollega

Du inngår i et samarbeide med tre andre veterinærer i daglig praksis og firedelt vakt. Vi stiller opp for hverandre ved behov. Søknadsfrist: Snarest og innen 1. september. Søknadene behandles fortløpende.

Om stillingen

Du inngår i et samarbeide med tre andre veterinærer i daglig praksis og firedelt vakt. Vi stiller opp for hverandre ved behov. Du må disponere egen bil

I utgangspunktet er du selvstendig næringsdrivende med eget organisasjonsnummer, men vi er også åpne for at du kan bli ansatt hos en av de andre veterinærene. Vi fakturerer og rapporterer gjennom programmet Sanimalis, noe som betydelig forenkler det administrative i praksisen.

Distriktet består av et meget aktivt og positivt landbruk med stor dyretetthet og jevnt over store gårdsbruk. Dette gir gode inntjeningsmuligheter for deg som veterinær.

Om distriktet

Distriktet består av kommunene Sømna og Bindal med 20 minutters ferge mellom.  I tillegg er noen gårdsbruk i den sørlige delen av Brønnøy med i samarbeidet. I distriktet har vi en variert praksis med hovedsakelig storfe, sau og gris samt noe hest og litt enkel smådyrpraksis.

Vi har et lettkjørt distrikt og for det meste kort avstand mellom husdyrbrukene. Inseminering og reproduksjon er en vesentlig del av praksisen og det er krav om inseminasjonskurs.

Kvalifikasjoner og personlige egenskaper

• Autorisert veterinær med inseminasjonskurs
  • Gode formuleringsevner på norsk både skriftlig og muntlig

Vi tilbyr

• Hjelp med å skaffe bolig
  • Dyktige og trivelige kollegaer med stor erfaring og som gjerne vil ha deg som kollega.
  • Du får en måned opplæring med lønn i lag med oss.

Kontaktpersoner

Odd Joar Oppegaard, mob 41625052 eller Arild Magnus Jøssund, mob 95214880 eller Marit Horsberg, mob 99258997.

Søknad med CV og autorisasjonsbevis sendes oddjoar1966@hotmail.com

Om kommunene

Et bilde som inneholder utendørs, sky, himmel, fjellAutomatisk generert beskrivelseEt bilde som inneholder utendørs, natur, Kyst- og oseaniske landformer, kystAutomatisk generert beskrivelseVelkommen til herlige Sømna og Bindal, vakkert beliggende på Helgelandskysten - Helgelandskysten kalles med rette verdens vakreste skjærgård. Klarer du deg uten storbyfordeler som rushtrafikk, bilkø, høye boligpriser og lange handlegater, kan det tenkes du kommer til å stortrives på Sør-Helgeland.

Distriktet ligger på Sør-Helgeland, helt sør på Helgelandskysten. For dem som er glad i storslått natur, er det få steder som kan måle seg med dette. Her kan du gå fjellturer etter merkede løyper, fiske i fjellvann, eller bruke en av landets vakreste skjærgårder til rekreasjon, fisking m.m. Et eldorado for padling. Vi har et aktivt idrettsmiljø både når det gjelder sommer og vinteraktiviteter. I tillegg vi et aktivt kulturliv.

Bosted blir i Sømna. Kommunesenteret Vik ligger midt i kommunen. Brønnøysund, som ligger 40 km fra Vik, har lufthavn med blant annet direktefly til Oslo og hurtigruteanløp.